A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft 2017-ben megközelítőleg 16 millió palackkal több terméket értékesített a magyar piacon, mint a megelőző évben, ezzel éves szinten 282 millió palackra növelte értékesítését.

A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft a termékportfóliójában lévő márkák erejének köszönhetőn tovább erősítette vezető pozícióját a hazai ásványvízpiacon. A két nagynevű magyar ásványvízvállalat – a Szentkirályi Ásványvíz Kft és a Kékkúti Ásványvíz Zrt – 2016-os egyesülését követően létrejött cég vezető szerepét jól mutatja, hogy 2017-ben megközelítőleg 16 millió palackkal több terméket értékesített a magyar piacon, mint tavaly, számlázott árbevételét pedig mintegy 900 millió forinttal növelte.

A vállalat piaci részaránya évről évre folyamatosan nő; a 2017 januártól novemberig tartó időszakban a természetes ásványvízpiacon értékben 36,5 százalékos részesedést ért el, ami 45 bázispont növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az előzetes éves adatok értékelése alapján 2017-re rekord értékesítési számokat vár a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. A 2017 januártól novemberig tartó időszakban a vállalat eladásainak volumene az ízesítetlen (természetes) ásványvízpiacon 3 százalékkal nőtt, amely meghaladja a piac átlagos, 2,3 százalékos növekedését. Míg értékben a piac 5,6 százalékkal, a Szentkirályi-Kékkúti Kft 6,9 százalékkal növekedett ugyanezen időszakban.

„A 2017-es év sikerei is mutatják a Szentkirályi-Kékkúti egyesülésben rejlő erőt: cégünk minden területen kimagaslóan fejlődik, erősíti piacvezető pozícióját. De nem kényelmesedünk el. Új, magas magnéziumtartalmú természetes ásványvíz, a Magnesia forgalmazását kezdtük meg a hazai piacon. Kékkúton átadtuk a 2,6 millió euró értékű beruházásunkat, ahova hazánk egyik legmodernebb szirupkeverő technológiáját telepítettük. 2018-ban a megnövekedett vásárlói igények kiszolgálása érdekében jelentős kapacitásbővítést tervezünk szentkirályi üzemünkben. Célunk, hogy tovább őrizzük Magyarország ásványvíz nagyhatalmi pozícióját – mondta el Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.

 

Forrás: Nielsen Kiskereskedelmi Index – Teljes Magyarország, érték és volumen eladások az ízesítetlen ásványvizek piacán a 2016. január – november és 2017. január – november közötti időszakra vonatkozó kumulált adatok szerint a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft részére szállított adatok alapján.

*Céginformáció
A Central Europe Mineral Water Holdingot 2015-ben hozta létre a Karlovarské Minerální Vody Group-ot (KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz tulajdonosa, Balogh Levente. 2015 márciusában a CEMW Holding tulajdonába került a Kékkúti Ásványvíz Zrt, majd azt követően 2015 áprilisában a Szentkirályi Ásványvíz Kft is. A cégvásárlásokat követően Balogh Levente a CEMW Holding meghatározó kisebbségi tulajdonosa, valamint a társaság elnöke lett. A Szentkirályi Ásványvíz Kft és a Kékkúti Ásványvíz Zrt egyesülésével létrejövő Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft Magyarország piacvezető ásványvíz- és üdítőipari társasága. A tulajdonában lévő Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna és Perrier márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, valamint a szénsavas üdítőitalok piacán.