A Römerquelle ásványvíz 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült palackban lesz kapható hamarosan Magyarországon. A címkéjén olvasható felirat, a „Palackból lett palack” azt jelenti, hogy a Römerquelle csomagolásának volt korábbi élete: már kidobott palackok visszagyűjtésével és újrahasznosításával gyártották. És mivel 100%-ban újra is hasznosíthatóak, ezért a fogyasztók is segíthetnek abban, hogy visszakerüljenek a körforgásba. Ezek az ú.n. rePET-ek itthon újdonságnak számítanak, így ez a bevezetés jelentős lépés a Coca-Cola vállalat – amely portfóliójába az ásványvízmárka is tartozik – fenntarthatósági stratégiájában. Ebből az alkalomból a Römerquelle a Dining Guide-dal közösen Fenntarthatósági Díjat adott át, melyet az őrségbeli Pajta Étterem nyert el.
A Burgenlandban található, 5300 éves forrásból nyert ásványvizet eddig csak üvegben és csak vendéglátóhelyeken lehetett kapni itthon, de 2020 májusától a Römerquelle már a boltokban is elérhető lesz úgynevezett rePET palackban. Ez azt jelenti, hogy kidobott, majd visszagyűjtött és 100%-ban újrahasznosított csomagolásba töltik; ezzel csökkentve az egyszer használatos, életútját szemétként végző műanyagok mennyiségét. A Coca-Cola vállalat Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már mind 100%-ban újrahasznosíthatóak, de most először mutatnak be egy olyan csomagolást, amely nemcsak hogy ismét palackká válhat, hanem (legalább) egyszer már az is volt.
„A rePET palackos üdítő vagy ásványvíz a magyar piacon még újdonság. A mi teljes hazai portfóliónkban átlagosan 24% a palackjainkban az újrahasznosított műanyag mennyisége, de folyamatosan növeljük az arányt. Az, hogy hamarosan az egyik termékünket már 100%-ban újrahasznosított palackban kínáljuk, tökéletesen illeszkedik a Hulladékmentes Világ stratégiánkhoz. Ennek többek közt a célja, hogy 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsünk vissza, mint amennyit értékesítünk; illetve, hogy ugyanekkorra minden palackot 50%-ban újrahasznosított anyagokból állítunk elő – mondta Szűcs Judit, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs és fenntarthatósági vezetője.
A környezet megóvásához azonban összefogásra van szükség, többek közt az éttermek erre irányuló törekvéseire is. Ezen a ponton találkozott az üdítőitalgyártó cég és a Dining Guide szemlélete. 2020-tól az étteremkalauz kiadója komoly figyelmet fordít a magyar éttermek fenntartható gondolkodásmódjának fejlesztésére. Az idei évtől az éttermek tesztelésénél már az ökológiai szemléletet is figyelemmel kísérik. Ez az elvárás ugyan nem befolyásolja az éttermi rangsort, de fontosnak tartják, hogy minél több szó essen róla. Ennek részeként a Römerquelle támogatásával a Dining Guide a történetében először adott át Fenntarthatósági Díjat egy étteremnek a február 24-i Volkswagen Dining Guide Gálán.
„A világ legjobb éttermei, séfei régóta törekszenek az ökológiai lábnyomuk csökkentésére – egy újabb lépcső a fenntartható fejlődés teljes szemléletrendszerének bevezetése. Ennek jegyében először adtunk át Fenntarthatósági Díjat. Az elismerést a zsűri az őriszentpéteri Pajta Étteremnek ítélte, amelynek a szemléletmódja ezen a területen példamutató” – mondta a díj átadása kapcsán Herczeg Zoltán, a Dining Guide felelős kiadója.
A környezet megóvásában a fogyasztók is sokat segíthetnek, többek közt abban, hogy környezettudatos termékeket választanak, és támogatják a visszagyűjtést. Ha a szelektív hulladékgyűjtőbe helyezik az újrahasznosítható csomagolásokat, akkor lehetővé válik, hogy minél kevesebb műanyag végezze egyszer használatosként. A manöken és édesanya Epres Panni, a Römerquelle márka egyik képviselője is erre hívta fel a figyelmet.
„A környezetünkre, illetve annak megóvására is külön figyelmet fordítunk otthon, a két gyermekünk is odafigyel, hogy szelektíven gyűjtsük a szemetet. Nagyon fontos a példamutatás a felnövekvő generáció számára, abban is, hogy megértsék, az újrahasznosításnak mekkora jelentősége van, és azt a mindennapunk részévé kell tennünk” – mondta Panni, és hozzátette, ezen túl is sok kisebb dologgal járulhatnak hozzá a fogyasztók az ökológiai lábnyom csökkentéséhez. Ők például nemcsak a háztartási szemetet, de az elemeket is külön gyűjtik, a lejárt gyógyszereket visszaviszik a gyógyszertárakba, a használt étolajat pedig benzinkutaknál adják le.
A Coca-Cola Company-ról
A Coca-Cola Company (NYSE: KO) teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában. A vállalat Coca-Cola márkáin kívül portfóliónkba tartozik a világ legértékesebb üdítőitalmárkáinak jelentős része, mint az AdeZ növényi alapú italok, az Ayataka zöld tea, a Dasani vizek, a Del Valle dzsúszok és gyümölcsitalok, a Fanta, a Georgia kávé, a Gold Peak teák és kávék, az Honest Tea, az innocent smoothie-k és dzsúszok, a Minute Maid/Cappy dzsúszok, a Powerade sportitalok, a Simply gyümölcslevek, a smartwater, a Sprite, a vitaminwater, valamint a ZICO kókuszvíz. Folyamatosan alakítjuk portfóliónkat, csökkentjük termékeink cukortartalmát, és innovatív termékeket vezetünk be a piacra. Jelentős erőfeszítéseket teszünk emellett ökológiai lábnyomunk csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótoljuk az italgyártás során felhasznált vizet és népszerűsítjük az újrahasznosítást. Palackozó partnereinkkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint 700,000 embert foglalkoztatunk, így világszerte gazdasági lehetőségeket biztosítunk a helyi közösségeknek. További információért látogassa meg a Coca-Cola Journey-t a www.coca-colacompany.com oldalon, kövessen minket a Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és a LinkedInen.