A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködésben készült felmérésből az is kiderül, hogy az ásványvíz továbbra is népszerű szomjoltó, a válaszadók közel fele pedig a termékek ásványianyag-tartalmára is figyelmet fordít. A szakértő szerint néhány egyszerű praktikával bárki könnyedén elérheti az ajánlott napi folyadékbevitel szintjét, ez csupán némi tudatosságot igényel.

A magyar lakosság folyadék- és ásványvízfogyasztással kapcsolatos szokásairól és ismereteiről készített felmérést1 a Szentkirályi Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége. A kutatás szerint a válaszadók 79 százaléka tudja, hogy a nőknek napi 2 liter, a férfiaknak napi 2,5 liter folyadék fogyasztása ajánlott, azonban legtöbben mégsem teljesítik ezt a minimum mennyiséget. A 18-24 éves korosztály 41,8 százaléka saját bevallása szerint a javasoltnál kevesebbet iszik; a 25-45 év közötti résztvevők 38,9 százaléka, a 46-65 éves válaszadók 36,4 százaléka nyilatkozott hasonlóan.

„A megfelelő hidratálás és ásványianyag-pótlás elengedhetetlenül fontos fizikai és mentális jóllétünk szempontjából, valamint hozzájárul a szervezet optimális működéséhez. A Szentkirályi Magyarországnál a kezdetektől küldetésünknek tekintjük, hogy minél többekkel megismertessük az ideális folyadékfogyasztás alapjait, ezzel pedig hozzájáruljunk az emberek egészséges életmódjának kialakításához és fenntartásához” – mondta van der Wildt Nikolett, a Szentkirályi Magyarország marketingvezetője.

A kutatásból az is kiderül, hogy az ásványvíz népszerű szomjoltó: a 25 és 45 év közötti válaszadók több mint kétharmada rendszeresen fogyaszt ilyen terméket. A legtöbben munka közben (65,5 százalék), vagy étkezéskor (50 százalék) isznak ásványvizet, de a résztvevők több mint 30 százaléka ébredéshez vagy lefekvéshez kötődő ásványvízfogyasztásról is beszámolt.

A kiegyensúlyozott folyadékpótlás különösen fontos a meleg nyári napokon, hiszen a folyadékvesztés okozta dehidratáció súlyos következményekhez vezethet. Az ásványvizek nem csak nyáron jelentenek ideális megoldást a megfelelő hidratáció szempontjából, hiszen optimális ásványianyag-tartalmukkal jól támogatják a szervezet működését.

A fogyasztók tudatosságáról árulkodik, hogy a válaszadók háromnegyede (77 százalék) szerint az ásványvizek szerepet játszanak az ásványianyag-szükséglet fedezésében, ezzel szemben csupán 47 százalékuk fordít figyelmet a termékek ásványianyag-tartalmára.

Tudatosság, az elegendő folyadékfogyasztás kulcsa.

Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke szerint nem érdemes megvárni a szomjúság érzését, a nap során folyamatosan pótolni kell az elvesztett folyadékot. „A tudatosság elengedhetetlen ahhoz, hogy az apró lépések minél előbb szokássá váljanak. Az elfogyasztott folyadék nyomon követésében segíthetnek a különböző kiszerelésű palackok, kulacsok, amelyekből egy fél literes változatot érdemes a táskába készíteni, így útközben is adott a folyamatos hidratáció lehetősége” – mondta a szakértő. A nyári melegben még inkább szükség van az emelt folyadékbevitelre, az ásványvíz- és vízfogyasztás egyenletes elosztására. Napjainkban számos mobiltelefonra vagy okosórára fejlesztett applikáció is segíthet a 8-10 pohár folyadék elfogyasztásában: egy-egy emlékeztető beállításával könnyedén elérhető a napi kitűzött cél. A szakember szerint fontos figyelni arra, hogy a folyadékbevitel nagyobb része energiát nem tartalmazó forrásból származzon.

Szentkirályi Magyarország

A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente. A két üzletember 2018-ban felvásárolta a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó céget, létrehozva ezzel Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalatcsoportját.
A Szentkirályi Magyarország hazánk egyik meghatározó, családi kézben lévő élelmiszeripari vállalkozása. A hozzá tartozó Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna, Perrier, Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7UP, Gatorade, Lays és Cheetos márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, szénsavas üdítőitalok és snackek piacán.