A 37. Telekom Vivicittá Városvédő Futás hivatalos ásványvize, a Szentkirályi egymillió forint adományt gyűjtött össze a március 27-én megrendezett futóünnep versenyzői segítségével a háború elől menekülők javára. A díjnyertes ásványvízmárka a Budapest Bike Maffia szervezetnek juttatja el az összeget, amely kezdetektől nagy szerepet vállal az Ukrajnából érkezők megsegítésében.


A Telekom Vivicittá Városvédő Futás támogatójaként a Szentkirályi ásványvíz évről-évre jótékonysági akciót hirdet a futók körében, hogy a jó ügy érdekében csatlakozzanak különböző segítőszervezetek és alapítványok támogatásához. A díjnyertes ásványvízmárka ezúttal az Ukrajnában zajló háború elől menekülők javára indított közösségi gyűjtést: a kezdeményezéshez csatlakozó versenyzők minden lefutott kilométere után 1000 forintot ajánlottak fel a Budapest Bike Maffia javára. Az akcióhoz a helyszínen végül több mint 100 futó csatlakozott, így az általuk regisztrált kilométereknek köszönhetően a Szentkirályi egymillió forintot juttat el a menekülteket segítő szervezetnek.
„A Vivicittá minden évben nagy ünnep számunkra, hiszen ilyenkor előtérbe kerül a mozgás és a jótékonyság, amelyek kiemelten fontos értékek a Szentkirályi ásványvíz számára. Az elmúlt években főként gyermekvédő szervezeteket támogattunk, azonban a jelenlegi helyzetben nem volt kérdés, hogy az ukrán menekültek megsegítésére buzdítjuk a futókat. Az idei részvétel ismét bizonyította, hogy a Szentkirályi összetartó közössége bármikor kész futócipőt húzni, ha nemes ügyekről van szó” – mondta Buzási Dániel, a Szentkirályi Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az adományban részesülő Budapest Bike Maffia számos projekttel és akcióval segíti a rászorulókat, az ételadományok kiosztása mellett a figyelemfelkeltést és szemléletváltást tartják elsődleges céljuknak. A szervezet önkéntesei a háború kirobbanása óta kiemelt figyelmet fordítanak a menekültek ellátására, amelyhez most újabb segítséget jelent a Szentkirályi támogatása.

Szentkirályi Magyarország
A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente. A két üzletember 2018-ban felvásárolta a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó céget, létrehozva ezzel Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalatcsoportját.
A Szentkirályi Magyarország hazánk egyik meghatározó, családi kézben lévő élelmiszeripari vállalkozása. A hozzá tartozó Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna, Perrier, Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7UP, Gatorade, Lays és Cheetos márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, szénsavas üdítőitalok és snackek piacán.