Június 15-én megérkezett Magyarországra a dán Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztésű papírpalackjának prototípusa – eljött a tesztelés fázisa, amelyben – korlátozott számban – elsőként a magyar fogyasztók vehetnek részt. Az első európai piaci teszt során holnaptól a hazai vásárlók az innovatív csomagolású AdeZ növényi italt a kifli.hu-n keresztül próbálhatják ki. Az online szupermarket a csomagolást minden vásárlótól visszagyűjti, sőt azt kérik, hogy egy kérdőív kitöltésével is segítsék a fejlesztők munkáját.

Úton a papírpalack felé

A Coca-Cola a Paper Bottle Company (Paboco) dán startuppal együttműködve 2019 óta folyamatosan fejleszti a 100%-ban újrahasznosítható papírpalackot. Minden egyes fejlesztési fázis azt jelenti, hogy tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés. Most egy újabb mérföldkőhöz ért a két vállalat: a jelenlegi prototípus papír borításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból áll. A fejlesztés ezen fázisába lépő teszteléssel éppen az a cél, hogy megtapasztalják, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók.  A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú és 100%-ban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása. A cél eléréséhez kérik most a magyar fogyasztók segítségét.

Miért pont az AdeZ kerül a papírpalackba?
Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklődnek a fenntarthatóság érdekében történő innovációk iránt. „A fogyasztói magatartást szem előtt tartva az AdeZ márka jó választás arra, hogy a Coca-Cola piaci környezetben próbálja ki az új papírpalack prototípusát és annak fogadtatását” – mondta Kerekes Péter, a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezető igazgatója. „Az AdeZ márka fontos szerepet kapott teljeskörű italgyártó vállalatként a portfoliónkban, hiszen a növényi italok iránt igen nagy a fogyasztói érdeklődés. Vállalatunk számára kiemelten fontosak a Hulladékmentes Világ stratégiánk vállalásai, hiszen a fenntarthatóság érdekében nagyon fontos célokat fogalmaztunk meg” – tette hozzá.
Haladjunk közösen a jövő papírpalackja felé!

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratóriumában a dán Paboco startuppal együttműködésben kifejlesztett papírpalack prototípus debütálása után most a palack fogyasztói tesztelési fázisba lép. Holnaptól ugyanis a kifli.hu online szupermarketben, aki AdeZ italt rendel, kap mellé ajándékba egy 250 ml-es papírpalack csomagolású változatot is. „Vállalatunk egyik alappillére a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem támogatása. Szeretnénk, ha vásárlóink nemcsak a saját egészségükért, hanem a környezetünk jólétéért is tennének” – emelte ki Klekner Péter a kifli.hu ügyvezetője. A fogyasztóknak lehetőségük nyílik elmondani a véleményüket/tapasztalataikat egy kérdőív kitöltésével. A tesztidőszak alatt a vállalat az üres palackokat visszagyűjti, annak érdekében, hogy a laboratóriumban megvizsgálhassák, hogy hogyan reagált az anyag a szállításra és a használatra, valamint így az újrahasznosítás is garantált.
Az AdeZ innovatív csomagolását sajtóeseményen mutatta be a vállalat. „Büszkék vagyunk arra, hogy részt veszünk ebben az innovációban, és még nagyobb öröm, hogy a közös munka első eredményeit a hazai fogyasztók fogják legelőször megtapasztalni. Italaink csomagolását számos alkalommal fejlesztettük az utóbbi években, hogy egyre környezetkímélőbb megoldásokat tudjunk bevezetni. A lépések sora most tovább folytatódik” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója. „A fenntarthatóság áthatja a működésünket, ezért amikor a Coca-Cola partnerként ránk gondolt az innovatív papírpalack prototípus tesztelésében, azonnal egyértelmű volt, hogy igent mondunk” – mondta az eseményen a kifli. hu kereskedelmi igazgatója, Szabó Réka.

Körforgásban a csomagolóanyagok
A papírpalack prototípus egy következő lépés a Coca-Cola „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának megvalósításában. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagaik 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjtik be és hasznosítják újra. Emellett a Hulladékmentes Világ stratégia keretében 2025-re globálisan 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi a vállalat csomagolásait, valamint 2030-ra 50 százalékra növeli palackjaiban és aludobozaiban az újrahasznosított anyag arányát. A stratégia fontos eleme a körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is.
A magyar fogyasztók segítségével most induló és 2 hétig tartó tesztidőszak eredményeit a fejlesztők arra használják, hogy felmérjék a palack tulajdonságait és teljesítményét azzal a céllal, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható, műanyag nélküli papírpalackot állítsanak elő.

Kapcsolódó információ:

Coca-Cola Magyarország
A Coca-Cola 1968 óta van jelen Magyarországon, 1996-ban indult meg a vállalat hazai termelése. A Coca-Cola Magyarország eddig 125 milliárd forintot fektetett be hazánkban.
A Coca-Cola Company teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában. A vállalat folyamatosan alakítja portfólióját, csökkenti termékeinek cukortartalmát, valamint jelentős erőfeszítéseket tesz ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótolja az italgyártás során felhasznált vizet, csomagolástechnikai fejlesztéseket tesz és népszerűsíti az újrahasznosítást.
A Coca-Cola Magyarország palackozója a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat, mely 1.050 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.
Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a Coca-Cola HBC Magyarország ma már több mint 90-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Coca-Cola zero lemon, orange és vanilla, Coca-Cola zero koffeinmentes, Fanta, Fanta zero, Sprite, Sprite zero, Kinley, Royal Bliss), a természetes ásványvizek (NaturAqua, Römerquelle), az ízesített vizek (NaturAqua Emotion), innovatív vizek (Smartwater), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy ice Fruit, Cappy Pulpy, Cappy Junior, Cappy Smoothie, Cappy+), jeges teák (Fuzetea, Fuzetea zero), sportitalok (Powerade), energiaitalok (Monster, Burn), valamint a növényi italok (AdeZ) egyaránt részét képezik a választéknak.

2020 májusától a teljeskörű italgyártó vállalat termékportfóliójának része a Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező prémium Costa Coffee. A társaság prémium szeszes italokat is értékesít, többek között a Rézangyalt, Jack Daniel’s-t, Finlandiat, Bacardit, Famous Grouset és Camparit.

Paboco

A Paboco®, a papírpalackgyártó vállalat a papírcsomagolóanyag-fejlesztő BillerudKorsnäs és az palackgyártási szakértő, az Alpla közös vállalkozása, amely az ecoXpac start-up és innovációs szakértőjéből nőtte ki magát. A Paboco célja, hogy a fogyasztók számára egy teljesen bioalapú és 100%-ban újrahasznosítható papírpalackot bocsásson a papírkörforgásba, amely végső soron megváltoztatja az iparágat és jó hatással van a környezetre. A Paboco új fenntartható választási lehetőséget kínál a fogyasztóknak és a vállalatoknak. www.paboco.com