Összesen mintegy 23 millió euró (~8,7 milliárd forint) értékben fejleszti gyártási, illetve logisztikai kapacitásait az ország legnagyobb üdítőitalgyártó vállalata. A Coca-Cola HBC Magyarország az év végéig egy új gyártócsarnokkal bővíti dunaharaszti központját, amelyben egy nagy teljesítményű, modern gyártósort telepít a cég, a megnövekedett termelési kapacitás támogatására pedig fejlesztéseket hajt végre a rakodási, raktározási teljesítményének növelésére. A beruházásoknak köszönhetően a vállalat bizonyítja elköteleződését a magyar piac iránt és egy újabb jelentős lépést tesz afelé, hogy a dunaharaszti üzem a Coca-Cola HBC Csoport közép-európai gyártóbázisává válhasson.

A Coca-Cola HBC Magyarország 1996 óta folyamatosan fejleszti gyártási tevékenységét a hazai és a nemzetközi piac igényeinek megfelelően. A vállalat az elmúlt 27 évben több nagy volumenű beruházást is végrehajtott, melyek eredményeként mára 2 gyártóegységgel, és 8 logisztikai elosztóközponttal – köztük Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárával – rendelkezik, és az ország legnagyobb üdítőitalgyártójaként tekinthetünk rá. A dunaharaszti gyártóegység fejlesztésének, modernizálásának kiemelt figyelmet szentel a vállalat, hiszen nemcsak a teljes magyar piac, de 17 export ország termékekkel történő ellátása is jórészt innen történik. A mostani kapacitásbővítő beruházás a második legjelentősebb fejlesztés Dunaharasztiban a 2007-ben történt második aszeptikus (nem szénsavas termékeket előállító) gyártósor telepítését követően, melynek értéke elérte a 27 millió eurót (~10,2 milliárd forint).

A küszöbön álló fejlesztéseket a növekvő piaci igények hívták életre, így mostanra egyértelművé vált, hogy a jelenlegi két, szénsavas üdítőitalokat előállító gyártósor mellé egy újabbra van szükség. A beruházás tervezése 2020-ban kezdődött, két évvel később pedig jóváhagyást kapott az új gyártósor telepítése és a kapcsolódó üzemcsarnok megépítése, valamint a megnövekedett gyártási volumen támogatására szánt logisztikai és egyéb infrastrukturális fejlesztések megvalósítása. A kivitelezési munkálatok 2023. februárban kezdődtek, az átadás novemberben várható.

Az új sor kis és nagy kiszerelésű Coca-Cola, Fanta, Sprite és Kinley szénsavas üdítőitalokat gyárt majd. A vállalat kiemelt figyelmet fordít a legmodernebb technológiák alkalmazására, amelyek növelik a termelési hatékonyságot, és a vállalat fenntarthatósági céljait támogatva csökkentik az energia-, illetve vízfelhasználást. A legújabb fejlesztések nyomán a sor kapacitása 50 százalékkal haladja majd meg a korábbi nagy kiszerelésű, szénsavas üdítőitalokat előállító gyártósor teljesítményét és 30 százalékkal növeli meg a vállalat szénsavas üdítőital gyártó kapacitását. A dunaharaszti gyár 100 százalékban megújuló forrásból származó áramot használ, egy liter késztermék előállításához pedig a 2014-es adatokhoz képest jelenleg 30 százalékkal kevesebb energia, és 20 százalékkal kevesebb víz igénybevétele szükséges. Az új gyártósor üzembe állását követően az energia- és vízfelhasználás csökkenésének aránya éves szinten várhatóan ugyanilyen mértékű lesz.

A gyártási teljesítmény növelése magával hozza a logisztikai kapacitások fejlesztését is. Ezért a dunaharaszti telephelyen útfejlesztés, valamint új rakodó területek kialakítása várható az év végéig.

„Büszkék vagyunk rá, hogy egy újabb jelentős beruházással járulhatunk hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez. Elkötelezettek vagyunk a hazai piac iránt és azon dolgozunk, hogy folyamatos fejlesztésekkel támogassuk üzleti tevékenységünket az értéklánc minden területén. Az elmúlt években több olyan beruházást is végrehajtottunk, amelyek közelebb visznek ahhoz, hogy egy minden tekintetben modern, a 21. század elvárásainak megfelelő gyártóbázist alakíthassunk ki Dunaharasztiban. Tavaly 1,5 milliárd forintot meghaladó értékben invesztáltunk az ellátási láncunkba: a vállalatcsoportunkon belül elsőként bevezettük a mesterséges intelligencia által vezérelt robottechnológiát a raktározási folyamatainkba, túraszedő kollégáinkat okosszemüvegek segítik a hatékonyabb és pontosabb munkavégzésben, ezenkívül egy fenntartható csomagolástechnológiai innovációnak köszönhetően alumíniumdobozos multipackjeink másodlagos csomagolását 100%-ban újrahasznosítható kartoncsomagolásra cseréltük, ezzel évente összesen 230 tonnával csökkentjük műanyag felhasználásunkat.” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Coca-Cola HBC Magyarország elkötelezett amellett, hogy a dinamikusan változó gazdasági környezetben is a magyar piac érdekeit szem előtt tartva további beruházásokat hozzon az országba, erősítse jelenlétét, növelje az exportot, új munkahelyeket teremtsen és modern munkakörnyezetet hozzon létre munkavállalói számára.

Coca-Cola HBC Magyarország

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 715 millió fogyasztót kiszolgáló és 29 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1000 munkavállalót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 125 milliárd forintot fektetett be hazánkban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 17 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.

Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a Coca-Cola HBC Magyarország ma már több mint 100-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Coca-Cola Lemon, Coca-Cola Zero Lemon, Fanta, Fanta Zero, Fanta Zero Red Grape, Fanta Zero Lemon-Elderflower , Sprite, Sprite Zero, Kinley, Kinley Zero,), a természetes ásványvizek (NaturAqua), az ízesített vizek (NaturAqua Emotion, Aquarius), innovatív vizek (Smartwater), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Pulpy, Cappy Ice Fruit, Cappy Kid, Cappy Lemonade), jegesteák (FuzeTea, FuzeTea Zero), sportitalok (Powerade), energiaitalok (Monster, Burn). A teljeskörű italgyártó vállalat termékportfóliójának része a Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező prémium Costa Coffee, valamint a Caffè Vergnano kávé márka. A társaság prémium szeszes italokat is értékesít, többek között a Rézangyal pálinkát, Jack Daniel’s whiskeyt, Finlandia vodkát, Bacardi rumot, Martini vermutot és pezsgőt, Bombay Sapphire gint, illetve 2023-tól a Jack Daniel’s Tennessee Whiskey és a Coca-Cola felhasználásával készült Jack&Coke fogyasztásra kész alkoholos italt.