A Karlovarské minerální vody (KMV) és Balogh Levente lesz a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója, illetve a franchise jogok birtokosa, és megvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit. Ezzel párhuzamosan a KMV megveszi a cég cseh és szlovák érdekeltségeit is.

A vállalat célja, hogy 2025-ig csomagolóanyagai 100 százalékban újrahasznosíthatók legyenek, 2030-ig pedig 100 százalékra növelje palackjai visszagyűjtési és újrahasznosítási arányát

A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. 2017-ben megközelítőleg 16 millió palackkal több terméket értékesített a magyar piacon, mint a megelőző évben, ezzel éves szinten 282 millió palackra növelte értékesítését.

Kisfaludy Károly, Garay János és Krúdy Gyula költeményei kerülnek januártól az idén 110 éves Theodora ásványvizes palackok címkéire. A közönségszavazás útján kiválasztott sorokat a Balaton és a Balaton-felvidék ihlette. A Facebook-szavazással párhuzamosan a követők verset írtak a balatoni tájról: a legjobbnak ítélt költemény a három klasszikussal együtt rákerül a címkékre. A nyertes vers kiválasztásában a Kultúrpart szerkesztősége adott szakmai segítséget.

Világszinten tendencia a csonttörések számának növekedése, amelynek egyik oka a nem elégséges kalciumbevitel. Egy friss kutatás szerint Magyarországon a lakosság 70 százaléka a javasoltnál kevesebb kalciumot fogyaszt. A megfelelő ételek, tejtermékek és kalcium tartalmú tabletták mellett a napi javasolt kalciummennyiség pótlásának hatékony formája a magas kalciumtartalmú ásványvíz, amely a laktózérzékenyek számára is megfelelő megoldást jelent.

Idén 110 éves hazánk legtradicionálisabb ásványvize, a Theodora. Az évforduló kapcsán indított 110 napos promóciós kampány során közel 1,3 millió kódot töltöttek fel a fogyasztók a Theodora palackok kupakjaiból. A játékban résztvevők között egyedi ajándékokat sorsoltak, a fődíj pedig egy nulla károsanyag-kibocsátású elektromos autó volt.

A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. dolgozói is részt vettek a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akcióban. Hazánk legnagyobb önkéntes mozgalmának keretében a kékkúti üzem munkatársai „nagytakarítottak” Magyarország egyik legmodernebb üzemének környezetében.

A Coca-Cola HBC Magyarország a 28 országot átfogó Coca-Cola HBC cégcsoport legnagyobb exportőrévé lépett elő az elmúlt években. A vállalat ma már 25 európai országba szállítja termékeit, melynek következtében szükségessé vált a dunaharaszti központ bővítése. A cég 2 milliárd forintos beruházással növelte meg tárolókapacitását, a fejlesztés nyomán a társaság bázisa lett a legnagyobb élelmiszeripari raktár Magyarországon. Az új létesítmény ünnepélyes átadásán jelen volt és beszédet mondott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is.

Folytatódik a Szentkirályi Tehetségprogram, amelyet a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. tavaly azért indított útjára, hogy felkutassa és támogassa az ország fiatal sporttehetségeit. A Magyar Olimpiai Bizottság szakmai együttműködésével indított, négymillió forint összdíjazású programban idén a vizes sportok állnak fókuszban, így 14-18 év közötti kajak-kenusok, úszók és vitorlázók jelentkezését várják. A támogatást elnyerő fiatal tehetségek kiválasztásában az idei évben Kovács Katalin kajakozó, Darnyi Tamás úszó és Majthényi Szabolcs vitorlázó segítenek majd.

50 méteres uszodai medence egy sávjának megfelelő mennyiségű szeméttel kevesebb úszik a Tiszán

A 16 hajóból álló PET armada elképesztő mennyiségű szemetet gyűjtött össze az V. PET Kupán. A csapat idén a Tisza Dombrád – Tiszalök közötti szakaszát járta be ártéri hulladékok után kutatva. A remek hangulatban, közös célért küzdő közösségnek közel 8 tonnányi PET palackot és egyéb hulladékot sikerült bezsákolnia. A mennyiség több mint fele, 4500 kilogramm leválogatott és újrahasznosításra alkalmas hulladék. A kezdeményezéshez csatlakozó bodrogi csapat 4 nap alatt 679 kilogrammal járult hozzá a sikerhez. A hulladék partra szállítását a PETényi Szemétevő Szeméthajó segítette.

1. oldal / 5